Sunday, January 8, 2012

For you who called 'anak' to read~


Sungguh, aku manusia biasa. Bila ibu dengan ayah marah aku, aku marah jugak. Dalam hati. Aku mencarut dalam hati. Aku maki dalam hati. Darah muda, KONON. Sedangkan yang aku kotorkan adalah hati aku, sendiri. Bukan hati orang lain yang hitam, tapi hati aku yang legam. Setan beratur sakan amek turn nak hasut aku, terus memaki dan mencaci ibu sendiri, ayah sendiri. Allah... Derhakanya aku! Kalau diletakkan antara aku dengan Si Tenggang, aku lebih hina gamaknya. Allah... T____T

Sebab tu, aku rase aku perlu untuk jadi anak yang solehah dulu, sebelum aku dapat menjadi isteri yang solehah kepada seorang lelaki yang bernama suami, dan ibu untuk anak-anak yang soleh dan solehah. Dalam percubaan aku, aku akui aku seringkali tersungkur, seringkali tewas dalam hasutan setan untuk melawan kata-kata ibu dan ayah. Sedangkan aku perlu tahu bahawa redha ibu dan ayah tu redha Allah. Sungguhlah... Betapa besarnya kasih sayang seorang ibu, seorang ayah, tak sanggup untuk melihat anaknya hanyut ke neraka, hingga sanggup menahan segala perasaan benci seorang anak dan terus mengajak ke arah kebaikan.


p/s: lagu yang mendayu dalam video menambah efek sebak seorang anak yang keji.


Aku patut takut bila redha Allah tak bersama aku,
Untuk aku patut takut bila ibu & ayah tidak lagi meredhai aku. :(

No comments: