Wednesday, October 10, 2012

Jodoh can be funny sometimes: Part 12~

Punggungnya tetiba terasa bagai ada bisul. Geraknya tak semena-mena menjadi canggung. Apa yang dia lakukan semua serba tak kena.

Arghhh!

Samsung Galaxy Tab kepunyaannya di-slide untuk kesekian kalinya. Icon twitter diklik buat keberapa kali pun dia dah tak tahu. Yang dia tahu, mentionnya belum berbalas.

Ah apa susah sangat ke nak reply seketul mention? Hatinya diamuk resah. Langkahnya diatur kemas menuju ke dapur. Peti sejuk dibuka dan sebotol air mineral dikeluarkan. Penutup dibuka dan air diteguk kasar. Kedinginan air pun tak mampu menyejukkan hatinya yang sedang hangat.

Buat kesekian kalinya lagi, home Tab-nya di-slide. Namun, hampa. Lalu, gadget tersebut dicampak ke hujung sofa. Dia cuba menahan diri untuk tidak mendekati gadget berbahaya tersebut yang akan menjerumuskannya ke lembah kekecewaan.

Air yang dingin kembali diteguk. Mendinginkan tekak. Namun masih gagal mendinginkan hati.

Remote tv yang terbarai elok di atas lantai menyebabkan dia kehilangan mood nak menonton tv. Akhirnya, dia mengambil keputusan untuk mengutip serpihan remote yang terbarai.

Ni mesti adik punya keje la ni. Pesen takde benda lain nak buat berperang, dok baraikan remote buat main. Hampeh betei perangai. Dah masuk sekolah pun tak berubah-ubah lagi.

Yang sebenarnya dia cuba mengalihkan fikirannya pada perkara lain. Hekeleh, banyak lagi kot perkara lain yang aku boleh fikir. Hekeleh.

Dia melompat dari satu channel ke channel yang lain. Apa tv ni pun taknak berkompromi tolong ubatkan hati aku yang sedang berduka lara ni ke? Perangai serupa kambing macam ni mana boleh tahan.

Butang tutup akhirnya ditekan dan tanpa perlu ditunggu, ruang menjadi gelap atas kehilangan sumber cahaya daripada tv.

Okay bagus. Dah gelap macam ni, tidur jelah yang paling molek nak buat pun.


Selamat malam, dunia. Selamat malam, Qistina.

2 comments:

Anonymous said...

Cisss! Ending supa tahik!

Anonymous said...

aduhai... ini je ke... :(