Saturday, January 6, 2018

Berangan nak tules novel : 4~

Ini adalah cerita sambungan daripada entri aku sebelum ni. Entri ni serius rekaan and I just realised that I left it hanging for almost 6 years. OMG! I JUST REALISED THAT IT HAS BEEN SIX YEARS WHILE WRITING THIS! HAHAHAHAHAHA. 

So, sorry la ya kalau cerita-cerita rekaan acah2 novel lepas ni dah tak se-best dulu (bajet dulu best ahaks) sebab mungkin sudah hilang jiwa kacau (dan gatal merenyam) seorang remaja. Sekarang ni, lebih kepada mak-mak punya style muahahahahahaha.

Enjoy reading!

***

Telefon berdering buat kesekian kalinya. Sebagai seorang yang sempoi lagi mempoi, Milah sudah semestinya baru lepas mandi dan tengah bersiap ala kadar. Telefon berdering tapi entah di manakah tempat terakhir dia mencampakkan telefon murah tersebut. Nokia cokia yang buat pakai call dan sms. Call lama-lama pun takde hal sebab bateri tak cepat kong.

"Yo-bo-se-yo..." Milah berseloroh. Menjawab telefon dengan perkataan korea.

"MILAHHHHHH!"

Telefon terus dijarakkan dari telinga. Gila. Boleh pecah gegendang telinga aku woi!

"Errr... cari siapa ya?"

"Banyak kau punya cari siapa! Kau turun cepat. Lama dah Kak Q tunggu kau ni woi. Kau ni kan, mengalahkan pompuan yang pakai mekap apa segala la punya lambat bersiap!" Maki beliau lagi.

"Eh, ni Tim ke?"

"Yelah pompuan wehhhh. Bateri hp Kak Q kong. Tu yang aku tolong call kan ni."

"Chop!"


"Hah apa lagi!"


"Kenapa tak keluar nama kau pun weh?"


"Aku call pakai nombor roommate aku. Kau la ni. Bersiap lama kemain. Kesian Kak Q dah tunggu lama..."


Tut...tut...tut...

"MILAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!"

Bergegar satu asrama dengan jeritan Tim. Bertuah punya budak! Aku belum habis cakap, kau dah letak telefon eh.

Milah ketawa mengekek. Dia memang suka menyakat dan mendidihkan darah Tim, kawan sekelasnya. Tim memang terkenal dengan mulut kebayan. Jangan bagi dia menjerit dan membebel. Kalau dia dah start menjerit, tu bukan lagi jeritan. Tetapi, sesungguhnya itu adalah petirrrrr kehkehkeh.

Milah terus sarungkan tudung bawal kangaroo ke kepalanya. Zaman-zaman belajar, memang tudung bawal kangaroo ni femes okayyy.

Alamak, boleh pulak ada gelembung kat belah dalam tudung ni. Nak kena tiup berapa kali ni baru nak jadi. Mampus aku. Dahlah dah lambat ni. Habislah reputasi aku sebagai bakal adik ipar yang baik lagi menepati masa ni.

Ah lantaklah. Sambung pakai dalam kereta Kak Q jelah. Dia terus sambar beg galasnya dan menyarung sneakers. Seusai menarik daun pintu, Milah terus berlari-lari anak menuju ke hati bakal kakak iparnya. Cewah! Banyaklah kau punya kakak ipar!

***


No comments: