Sunday, September 2, 2012

Jodoh can be funny sometimes: Part 2~

"Aku tahu apa yang kau nak. Tapi, kau tak boleh terlalu ego untuk tunjuk apa yang kau rasa." ujar Yaya sedikit membentak. Rimas dengan ego melangit Qistina.


"Untuk apa aku tunjuk? Untuk apa? Cuba kau bagitahu aku!" Mata Qistina sudah mula berkocak. Mempertahankan antara rasa sayang yang melimpah ruah dan ego yang menghalang. "Dia takkan mampu menjadi milik aku, Yaya..." rintih Qistina sayu. Mukanya seraya disembamkan ke bantal. Menyembunyikan raut wajahnya yang sedang rawan.

"Qis..." Bergetar suara Yaya memanggil kawan baiknya. Dia juga cuba menahan rasa sebak dalam hati. "Qis... Janganlah macam ni. Kau tahu kan aku tak boleh tengok kau sedih." Yaya pantas menyeka airmata yang sudah mula menodai pipinya.

Qistina masih lagi tidak mengangkat mukanya dari bantal. Suaranya tidak berbunyi langsung. Cuma, bahunya saje yang tersengguk-sengguk menahan tangis.

"Qistina... Jangan buat aku macam ni, please... Cuba cerita apa yang Thaqif dah buat kat kau." Lirih suara Yaya memujuk Qistina yang tidak menampakkan tanda-tanda hendak mengangkat mukanya.

"Yaya..." Panggil Qistina. Yaya terus memeluk Qistina dan mengusap belakang badannya. Cuba menenangkan kawan yang amat disayanginya itu.

"Yaya... Aku...aku..." Teresak-esak Qistina cuba untuk menutur kata.

"Takpe Qis. Tak payah cerita sekarang pun takpe. Aku sanggup tunggu."

"Yaya, aku...aku...sayang dia..."

"Aku tahu."

No comments: