Thursday, December 1, 2011

Tidak lagi merindui ombak~

Salam and greetings.

Aku rase dalam kehidupan ni, kita sbnanye serius kena sentiasa bersederhana. Tak kesahlah dalam hal ape sekali pon. Sebab sederhana ni merupakan satu tahap yang duduk dia adalah di antara lebih dan kurang. Jadi, kalau kita gagal untuk bersederhana, kita akan cenderung untuk berada pada tahap lebih atau tahap kurang.

Ceritanya, sebab expectation aku terlebih untuk filem Ombak Rindu, maka bila aku pegi tengok filem tu dan ia gagal mencapai tahap expectation aku, aku jadi kecewa. Padahal takde sorang pon pelakon dalam filem tu yang aku suka. Serius. Takde sorang pon. Walaupon berderet pompuan cakap Aaron Aziz tu charming, sorry not for me. Walaupon sejuta laki cakap Lisa Surihani tu comel, sorry not for me. And Maya Karin? Lagilah aku tak suka. Langsung tak pandai berlakon. Huh. Buat sepoil novel tu je. =.='

Manusia sbnanye memang suka mengharap, pastu bila ape yang diharapkan tu tak capai pada satu tahap yang dikehendaki, yang akan dirasa akhirnya adalah kecewa. Ya, itulah yang aku sedang rasekan skang. Dannn... Serius ianya tak seronok langsung. Okbai.



Aku tahu taste aku pelik.
Tapi, bukan ke sume orang punya taste memasing?
Sebab Allah tu kan Maha Bijak. :)

8 comments:

Vamp Mary said...

rindu kak zuely lebih la.

bukan penggoda said...

hahahahaha. akhirnya yam dpt jugak trace blog akak! :)

Duniakuabstrak said...

saya pun dapat trace blog akak..aummmm

Duniakuabstrak said...

alah..aku da lama agak da filem pesen adaptasi novel ni tak segempak novel..

sbb tu malas gi tengok

donlod je nanti..haha

Duniakuabstrak said...

sedak jugak komen banyak banyak ni..

kah3

ghost said...

siyes,aku sendiri fikir macam tuh.aku malas nak layan sebab aku risau kalau aku kuar dari pawagam,aku akan merungut tak sudah.

ctpayong said...

Ramai yang kata ok tapi taklah sampai kata best gile. Tapi kakCT pon lom pergi tengok lagi so, tak bolehlah nak komen lebih.

nur nabilah syazwani said...

hahaha eh bukan taste awak sorang je pelik. sy pon pk benda yg sama. akhirnya melepet di kerusi panggung menyesali expectations yg terlalu tinggi yg tak tercapai. HAHA