Sunday, July 8, 2012

Hati ini milik-Nya~

Salam and greetings.

Sungguhlah, hati tu bukan milik kita. Sekeping hati itu meski dalam badan kita, namun tak pernah menjadi yang kita punya. Sekeping hati yang kononnya dikatakan milik kita adalah sebenarnya milik Sang Pencipta. Tak ada satu pun perkara di dunia ini adalah milik kita. Tak pernah ada satu pun perkara di dunia ini yang boleh dikatakan adalah kita punya. Kerana semuanya adalah milik Dia.

Bila hati ini diketuk rindu oleh Dia, aku tak boleh sedikit pun berpaling dan mengatakan tidak. Sebaliknya, hanya airmata menjadi balasan. Oh, jauh rupanya aku sudah meninggalkan-Nya. Terlampau lalai dengan permainan dunia dan bisikan saitan yang menggoda.


Dan ingatlah, semua orang akan mati. Itu janji Allah yang pasti. Memikirkan saat aku akan keseorangan menghadap Penciptaku, aku menggigil ketakutan. Mimikirkan dosa-dosa silam yang entah sudah terampun atau tidak. Memikirkan dangkalnya amalan yang bakal dibawa untuk menebus segala azab seksa dalam kubur nanti. Memikirkan, Allahhhh... Aku tak mampu berfikir sebaliknya hanya menangis. Lemahnya seorang hamba kerdil. Yang tidak mampu berbuat apa-apa melainkan bertaubat dan menangis. Dan menangis. Dan menangis. Dan menangis lagi...

1 comment:

kaki bola said...

yeah!semuanya hak ALLAH.manusia patut bersyukur bukan kufur.