Thursday, June 14, 2012

Boleh tak kalau...

Salam and greetings.

Ada satu masa dalam hidup di mana kita berasa lelah dan penat untuk berhadapan dengan segala ragam dunia. Kita tidak lagi berusaha untuk menjadi kuat atau sekurang-kurangnya berpura-pura seakannya kita ini kuat dan tidak pernah terkesan dengan ragam keliling.

Bila tiba saat ini, aku selaku manusia biasa, jatuh tersungkur juga. Apa kamu ingat aku berjaya berpura-pura sepanjang masa tanpa mengeskpreskan sedikit pun rasa sebenar? Heh. Aku tak sehebat itu untuk menyembunyi rasa, memendam airmata. Tak. Aku tahu aku tak kuat.

Dan bila aku sedang lalui saat tersebut, aku akur tiada satu apa pun yang aku punya. Semua milik Dia. Tapi, aku tahu Dia juga ada pinjamkan kekuatan pada kamu. Kalau kamu tak keberatan, boleh pinjamkan sekejap bahu itu untuk aku hamburkan rasa dan lempiaskan tangis? Kalaulah kamu tak keberatan. Kalaulah...

No comments: